close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חשיבות הרכיבה הבטוחה על אופניים וקורקינטים בחורף

מערכת שורשיא שבט, תשפא24/01/2021

כיצד ניתן לרכוב על אופניים בעונה הקרה ולהיות בטוחים

תגיות:
עונת החורף מביאה איתה, מלבדי גשמי ברכה, גם הרבה מאוד סיטואציות מסוכנות על הכביש. עבור הרוכבים על אופניים ועל קורקינטים, הדרכים הופכות למסוכנות במיוחד לאור העובדה שהגשם הופך את הקרקע לחלקלקה ומאתגרת, עוד יותר מהרגיל. בשילוב עם עומס בכבישים ונהגים חסרי סבלנות בדרכים, ניתן להבין כי רכיבה בעונה הקרה עלולה להיות מועדת לפורענות בכל הנוגע לבטיחות הרוכב – ומכאן שחשוב להקפיד על כללי זהירות ושימוש באביזרים המתאימים, לצרכי הגנה.

הפריטים שחשוב לצאת איתם לכל רכיבה על אופניים
מלבד קסדה
לאופניים
המחויבת על פי החוק, ישנם לא מעט פריטים נוספים שכדאי שתצטיידו בהם כאשר אתם רוכבים על הקורקינט שלכם, כמו גם על אופניים. אין ספק שלעתים זה מכביד להתנהל עם ביגוד חורפי שהוא ממילא כבד יותר מאשר בקיץ, בתוספת הציוד הדרוש לרכיבה, אך יש לזכור שבמקרים רבים זהו אבזור הכרחי שיכול להציל חיים ולמנוע פציעות קשות.
מגינים לברכיים למשל, מחזירי אור, פנסים עוצמתיים – כל אלו אולי נדמים לכם בתור קנייה מיותרת שתקשה על הרכיבה, אך ההפך הוא הנכון. דווקא בחורף, כאשר הראות בשטח איננה מיטבית, עליכם יהיה לקחת "צעד לאחור" בכל הקשור לתעוזה ברכיבה ולנקוט משנה זהירות, שייקל עליכם. ערפל, רוחות חזקות וכמובן גשם וברד, יפריעו לנהגי המכוניות לראות אתכם. אם תהיו בולטים יותר בשטח, תוכלו בעצמכם לשלוט טוב יותר בכלי הרכב הדו גלגלי שלכם וגם יבחינו בכם ביתר קלות. בערים סואנות, זה יכול להיות ההבדל בין רכיבה בטוחה והגעה בשלום אל היעד, לבין תאונת דרכים.

מתי כדאי לוותר על הרכיבה ולהזמין מונית?
לפעמים ההבדל בין העלות לתועלת, בכל הקשור לרכיבה על אופניים, יהיה קטן ביותר ובחורף במיוחד. העדיפו בדרך כלל לרכב בעצמכם למחוז חפצכם והקפידו על פעולה זו ככל שתוכלו. הרכיבה מפתחת את הסיבולת הגופנית ואין ספק שהיא גם חסכונית מאוד, הן בזמן והן בכסף. למרות זאת, בימים סוערים ביותר שבהם אינכם בטוחים באשר ליכולת שלכם להתנהל נכון בדרכים, פשוט הזמינו מונית או סעו באוטובוס.

בדיקה קבועה של מצב האופניים יכולה למנוע תאונות
כמו רכב פרטי סטנדרטי, גם האופניים שלכם יצטרכו טיפולי תחזוקה מפעם לפעם. אפילו אם אתם רוכבים עליהם מדי יום והם משרתים אתכם נאמנה, עדיף להיות בצד הבטוח: אחת לחודש או חודשיים כדאי לקחת את הדגם הפרטי שלכם לבדיקה פשוטה אצל מכונאי אופניים. לכל היותר יגידו לכם שהגעתם לחינם ושהכל תקין, אך ייתכן שמעשה קבוע שכזה יגלה התחלה של בעיה או תקלה ש"נחבאת אל הכלים" באופניים שלכם, שיכולה היתה להפוך לבעיה גדולה מאוד, דווקא באמצע רכיבה. שמרו על האופניים שלכם במצב מיטבי ותקבלו תמורה כפולה: הנאה מלאה מהרכיבה עצמה, וכמובן בריאות ושלמות הגוף.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה